niedziela, 25 maja 2008

ODCINEK11 - WSPOMNIENIA Z DZIECIŃSTWA - IMBIROWY PUDDING BABCI NIGELLI

6 łyżek stołowych masła
⅓ szklanki złotych rodzynek
3 łyżki stołowe ciemnego rumu
10 kromek ciemnego chleba
Ok. 10 łyżek stołowych imbirowej marmolady
4 żółtka
1 jajko
3 łyżki stołowe cukru
2 ¼ śmietany kremówki
¾ szklanki plus 2 łyżki stołowe pełnotłustego mleka
1 łyżeczka mielonego imbiru
2 łyżki stołowe brązowego cukru

Nastaw piekarnik na 176°C

Masłem wysmaruj płytkie naczynie do pieczenia.

Do miski wrzuć rodzynki, zalej je rumem i wsadź na 1 min. do mikrofalówki, potem odstaw.

Z chleba, masła i dżemu zrób kanapki (2 łyżki stołowe dżemu do kanapki). Przetnij kanapki w trójkąty. Wyłóż nimi spód wcześniej przygotowanego naczynia. Posyp to rodzynkami i polej pozostałością, nie włoniętego rumu.

Żółtka ubij z jajkiem i cukrem, dolej śmietanę i mleko. Tą miksturą polej kanapki i zostaw na ok.10 min. by płyn się wchłonął. Kawałki chleba, które wystają poza naczynie, posmaruj masłem.

Zmieszaj imbir z brązowym cukrem i posyp kawałki chleba, które smarowane były masłem, trochę mniej wysyp na resztę „ciasta”.

Wstaw danie do piekarnika na ok. 45 min. Wyciągnij i odstaw na 10 min, rozdziel do miseczek i podawaj.

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

czy można się spodziewać reszty przepisów?

miga pisze...

Mam pytanie nie spotkałam dżęmu imbirowego w sklepie czy ktoś mam na niego przepis lub zna główne składniki oczywiście prócz imbiru:)?

Smacznego! pisze...

Miga. Jeśli mieszkasz w większym mieście to spróbuj w sklepie "Kuchnie Świata", tam mają takie różności ;)

Anonimowy pisze...

Nigella wydaje się ciekawą osobą, ale czasami jak oglądam jej program to mi szczena opada - babka rzuca dwa składniki na stół i myśli, że robi coś ciekawego o_O. I tak cały program...

Anonimowy pisze...

No własnie o to w tym chodzi przepisy maja byc proste i szybkie

ankajot pisze...

Jeśli chodzi o zastępnik marmolady imbirowej, to polecam wykorzystanie marmolady pomarańczowej, do której samodzielnie dodajemy imbir. W którymś ze świątecznych odcinków Nigella proponowała to rozwiązanie :)

bardyt pisze...

Super przepisy, zaraz biorę się za przygotowywanie :) Przy okazji wpadnij na mój blog: Produkcja reklamowa

Łukasz pisze...

Dopóki nie spróbowałem - nie wiedziałem jakie to dobre :) Zawsze pudding kojarzył mi się z angielskim glutem, a tu proszę niespodzianka :)

ELUSI A 38 pisze...

ELLA Witam dosc pozno odkrylam tego bloga(ale mysle sobie ze lepiej pozno niz wcale) bardzo zaciekawily mnie te przepisy a ze mieszkam w UK to znalezienie skladnikow bedzie dosc latwe :-).Jestem osoba o krotkim stazu kulinarnym :-) wiec potrzebuje dokladnych info ile mam dodac smietany w tym przepisie