niedziela, 27 stycznia 2008

ODCINEK4 - SAMOTNE REWELACJE - JAGNIĘCINA ZE SZPIANKIEM


Do jagnięciny:
1 cebula, dobrze posiekana
1 i ¼ szklanki oliwy z oliwek
Skórka z 1 cytryny
Sok z 2 cytryn
¼ łyżeczki mielonego kminu
10 udek jagnięcych, ok. 3cm grubości

Do sosu:
8 łyżek stołowych Tahin (arabska przyprawa zrobiona z mielonego sezamu)
4 ząbki czosnku, zmielone lub wyciśnięte
½ łyżeczki soli
Trochę mielonego kminu do przybrania

Do szpinaku:
1 paczka mrożonych liści szpinaku, podgrzanych w mikrofalówce
1 łyżka stołowa oliwy z oliwek
1 łyżka stołowa nasion sezamu, podpieczone na patelni


Jagnięcina:

Podziel cebule i wrzuć do 2 toreb. Dodaj oliwę, skórkę z cytryny i kmin (podziel wszystko równo na 2 torby). Dobrze wstrząśnij i dodaj jagnięcinę. Zawiąż torbę, odstaw na jakieś 10min, co jakiś czas ugniataj. Nastaw piekarnik na ok. 220°C. Na kuchence połóż patelnię. Jagnięcinę wyciągnij z marynaty i smaż przez 1-2min z każdej strony, przełóż do brytfanny i włóż do piekarnika na 10min. Po tym czasie mięso powinno być różowe, ale nie krwiste. Jeśli było bardzo zimne, może potrzebować więcej czasu w piecu. Co jakiś czas sprawdzaj mięso (piecz według własnego uznania, jeśli nie lubisz lekko różowego mięsa). Przenieś jagnięcinę na ogrzany talerz.

Sos:
Do miski włóż Tahin, czosnek i sól. Wymieszaj drewniana łyżką dodając w międzyczasie soku z cytryny. Powoli dodaj odrobinę wody (ok. ½ szklanki), używaj miarki, żeby na raz nie leciało zbyt dużo wody, ciągle mieszaj. Kiedy masa będzie gładka, o konsystencji śmietany przestań dodawać wody. Posyp mielonym kminem.

Szpinak:
Przygotuj w mikrofalówce zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wyciągnij z mikroweli i ułóż na czystym talerzu. Skro oliwą z oliwek i posyp ziarnami sezamu.

Podawaj jagnięcinę ze szpinakiem i sosem.

2 komentarze:

Agnieszka pisze...

Hej, po pierwsze dzięki za to co robisz, uwielbiam Nigellę, a dzięki tej stronie mogę uzupełnić przepisy. Po drugie, nie tahiti tylko tahina, tahin czyli pasta sezamowa:) Pozdrawiam

Smacznego! pisze...

Dzieki Agnieszka, juz zmieniam ;)