środa, 16 kwietnia 2008

ODCINEK7 - POTRAWY NA POCIESZENIE - ZAPIEKANKA Z SEREM HALLOUMI

1 duży słodki ziemniak
1 duży czerwony ziemniak
1 czerwona cebula
1 żółta papryka
1 czerwona papryka
½ główki czosnku, obrane ząbki
4 łyżki stołowe oliwy z oliwek
Świeżo zmielony pieprz
125 g. sera halloumi, pokrojone w bardzo cienkie plastry

Nastaw piekarnik na ok. 204°C


Pokrój ziemniaka w ok. 4 cm kostki, a czerwonego w trochę mniejsze- ok. 2,5 cm. Cebulę obierz i przetnij na pół, a potem każdą połówkę na 4-6 segmentów. Z papryk usuń nasiona i potnij w 2,5 cm kostki. Główkę czosnku podziel na ząbki. Włóż wszystko do dużego naczynia i polej oliwą. Posyp wszystko pieprzem ,ale nie solą (ser jest dość słony).

Piecz ok. 45 min, po tym czasie warzywa powinny być już ugotowany i gdzieniegdzie brązowe. Nastaw piekarnik na maksymalną temperaturę lub włącz opiekacz. Kawałki sera ułóż na wierzch zapiekanki, piecz 5-10 min., aż ser się rozpuści i lekko zbrązowieje.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

zrobiłam to. wyszło fajnie ale zamiast greckiego sera dałam nasz polski oscypek. eksperyment się udał:) dzięki

Monika pisze...

bylo by pyszne gdyby nie to ze ziemniaki w gole sie nie zrobily. a pieklam ponad godzine. uwazam ze powinno sie je pogotowac z pietnascie minut wtedy pokroic i zacac robic reszte..

Anonimowy pisze...

Pycha