czwartek, 20 marca 2008

ODCINEK5 - WEEKEND - SAŁATKA Z GROSZKU, MIĘTY I AWOKADO

9 łyżek stołowych oleju z pierwszego tłoczenia
1 ½ łyżki stołowej octu winnego
Duża szczypta cukru pudru
Posiekana garść liści mięty
450g groszku
1 paczka (ok. 280g) mieszanki sałat
2 główki cykorii (endywii), liście
3 dojrzałe awokado, pocięte w kawałki


Dressing: wlej olej, ocet i cukier do dużej miski, potem dorzuć garść mięty. Pomieszaj, aby wszystko się połączyło. Groszek wrzuć ok. 2min osolonego wrzątku (groszek powinien być ugotowany, ale nie miękki). Odcedź groszek i od razu wrzuć do miski z dressingiem, zostaw na godzinę, a nawet na cały dzień jeśli chcesz.

Przed podaniem wrzuć resztę warzyw (sałatę, cykorię, awokado). Po pomieszaniu skrop jeszcze odrobiną oleju. Podawaj na dużym talerzu. Posyp odrobiną posiekanej mięty.

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Mam pytanie. Czy kiedyś przetłumaczysz przepisy z programu "Nigella ekspresowo" :))??

Anonimowy pisze...

Świetny blog!! Uwielbiam Nigellę!!!!!! Dzięki za te przepisy!

Smacznego! pisze...

Jak widzisz, utknelam tu troche z tlumaczeniem ;), ale jak mi minie niemoc tworcza to dokoncze serie Nigella Gryzie i chyba wezme sie za express, a interesuje cie jakis konkretny przepis? Bo jesli ten mus czekoladowy to mam ten przpis ;)

Anonimowy pisze...

o tak ja tez proszę o przepis na ten mussssss :)

Smacznego! pisze...

Mus Czekoladowy

3 szklanki mini pianek
57g miekkiego masla
250g gorzkiej czekolady
1/4 szklanki goracej wody
1 szklanka smietany kremowki
1 lyzeczka ekstarktu z wanilii

Do garnka wloz pianki, maslo, czekolade i wode.

Garnek postaw na gazie, grzej na malym ogniu,aby wszystko sie roztopilo, co jakis czas mieszaj. Zdejmij z ognia.

W miedzyczasie ubij smietane z wanilia, az bedzie gesta i "twarda", przelej wszystko do stygnacej czekolady,az masa bedzie gladka i dobrze zlaczona.

Mus przeloz do miseczek i odstaw do wystygniecia na ile czasu chcesz.

Anonimowy pisze...

A może zna Pani przepis na marynowane w imbirze brzoskwinie?
Były napewno w Ekspresowo

Smacznego! pisze...

Jeszcze nie zaczęłam tłumaczyć Nigella expresowo, jak tylko zbiorę się w sobie, to zamieszcze linka do bloga.

Anonimowy pisze...

taak ja tez bym prosila o przepisy z Nigella expresowo ;) np na to ciasto z przyprawami korzennymi :)

Anonimowy pisze...

Bardzo się ciesze że znalazłam te stronę.Super przepisy i gratulacje za cierpliwość.

Ramoneska pisze...

smacznego! jestem Ci po stokroc wdzieczna za tlumaczenie przepisow Nigelli. Jeden zeson mam juz caly wydrukowany. ;) Ale nie ukrywam, ze najbardziej zalezy mi na "ekspresie". :) Tak wiec z niecierpliwoscia i z cierpliwoscia jednoczesnie czekam na nowego bloga. ;)