poniedziałek, 14 kwietnia 2008

ODCINEK6 - KOLACJA PRZED TELEWIZOREM - MOZZARELLA W KAROCY

6 kromek białego chleba bez skórki (najlepiej chleba tostowy)
Ser mozzarella, pocięty w plastry
½ szklanki mleka
3 czubate łyżki mąki
1 jajko
Sól i świeżo zmielony pieprz
½ szklanki oliwy z oliwek (do smażenia)


Zrób kanapki z chleba i mozzarelli, zostawiając brzegi niewypełnione serem. Dociśnij je, aby kromki się skleiły. Do jednej miseczki wlej mleko, do drugiej wsyp mąkę a w trzeciej rozbełtaj jajko (z solą i pieprzem). Podgrzej patelnię z oliwą na średnim ogniu. Każdą kanapkę zanurz w mleku, mące a na końcu w jajku. Smaż z każdej strony, aż tosty będą złote i chrupiące.

***
Robiłam i weszło na stałe do domowego menu. Są pyszne!!! Zwłaszcza z sałatką z pomidorów i ogórków.

21 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Mniam!!!!! Uwielbiam Nigellę i Twój blog!!!

Anonimowy pisze...

robiłam je wiele razy, zawsze posypuję ser szczyptą soli i suszona bazylią i podaję z ketchupem

Anonimowy pisze...

Robiłam już kilka razy. Są pyszne. Ja często posypuję set ziołami prowansalskimi lub mieszanką ziół do pizzy. Pycha :)
Trusia

Anonimowy pisze...

Mnie tosty francuskie smakuja smazone na masle. Sprobujcie koniecznie!
Pozdrawiam autorke blogu-gratuluje wytrwalosci:)
Haydee

Anonimowy pisze...

Ale fajny blog :) Nie wiedziałam, że taki istnieje. Żałuję, że tak późno tu trafiłam (dopiero wczoraj).
Zrobiłam dzisiaj sobie takie śniadanko - pyszne :)

Anonimowy pisze...

Super blog! Bardzo lubię Nigellę dlatego się ciesze, że go znalazłam. Dzisiaj na kolację robiłam je są naprawde wspaniałe. Polecam.

Anonimowy pisze...

Anonimowa pisze ja też bardzo lubię Nigellę i jadłam jej popisową Mozzarellę w karocy była przepyszna wogóle wszystkie potrawy Nigelli są smaczne i proste do zrobienia

Anonimowy pisze...

CHCIAŁAM SIĘ DOWIEDZIEC GDZIE MOGĘ ZNALEŻC RESZTĘ PRZEPISÓW Z PROGRAMU nIGELLA GRYZIE?

Smacznego! pisze...

Tak jak napisalam, narazie ten blog wstrzymalam,ale tu sa przepisy po angielsku:

http://www.foodnetwork.com/search/delegate.do?fnSearchString=&fnSearchType=context&fnType=show&fnId=682&gosearch=%3CSPAN%3ESearch%3C%2FSPAN%3E

Anonimowy pisze...

dziękuje ci bardzo bo nie mogę się już doczekac kolejnych przepisów Nigelli są tak świetne

Anonimowy pisze...

To jest świetne tylko szkoad że mamy takie małe te kromki chleba tostowego a jeśli lubsz poczytać coś innego to zapraszam na mój blog www.getsuyobi.blog.onet.pl

renata pisze...

Ja również robiłam i wszyscy w domu sa zachwycenia,a zwłaszcza dzieci,którym ser ciągnął się przez cały stół :D

Rudzia pisze...

Przed chwilą zrobiłam te tosty i wyszły świetnie.Mój chłopak je uwielbia a ja uwielbiam Nigellę i jej przepisy.Jutro zrobię-Krwawe ziemniaczki!!

Anonimowy pisze...

trochę za mdłe.
polecam dać ostry ketchup albo papryczki chili.

Anonimowy pisze...

A ja się zawiodłam :(((Uwielbiam przepisy Nigelli ale ten nie trafił w mój gust. Za tłuste :(

Anonimowy pisze...

Niestety, jedyny przepis na jakim sie zawiodlam. Ttypowe mamalygowate-brytyjskie sniadanko. Mdle tluste i smierdzi w calym domu-no niestety nie polecam. Az dziwne ze Nigella poleca :/

Kasia pisze...

To jest najzupełniej klasyczny przepis kuchni włoskiej:) Z brytyjskim śniadankiem ma niewiele wspólnego (może poza użyciem chleba tostowego;)
Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

uwielbiam ten przepis :) mój narzeczony również :) to fajny pomysł na szybki posiłek po ciężkim dniu :) polecam wszystkim :)
ja lubie z ostrym ketchupem a dla mojego narzeczonego dodaje drobno pokrojone papryczki chili do środka grzanki :)

Anonimowy pisze...

Pycha :) Zamiast mozarelli dodaję gorzkie sery - inaczej danie jest dla mnie zbyt mdłe. Bardzo podoba mi się pomysł z ziołami - muszę spróbować :) Może majeranek?

Anonimowy pisze...

Dla mnie również było to danie trochę za mdłe. Spróbuję zrobić z jakimś dodatkiem w środku

Anna Grzelak pisze...

W domu często przygotowuję sobie tosty z różnymi dodatkami. Uwielbiam je i z pewnością wypróbuję Twój przepis. Ostatnio nawet kupiłam sobie na https://duka.com/pl/agd/tostery specjalny opiekacz do kanapek, dzięki któremu mogę jeszcze szybciej przygotować swoje ulubione zapiekanki. Najczęściej jadam je na śniadanie do porannej kawy. Stanowią one dla mnie idealny posiłek na początek każdego dnia.