piątek, 12 października 2007

ODCINEK2 - DLA GOŚCI - KREWETKI Z CZOSNKIEM I CHILI


2 łyżki stołowe oliwy z oliwek
½ świeżej, czerwonej papryczki Chili
2 ząbki czosnku, posiekane
Ok. 225g średnich krewetek, nie obranych
½ szklanki białego wina
Sól
1 łyżka stołowa posiekanej pietruszki

Wlej oliwę do dużej patelni. Potem dodaj Chili i czosnek, smaż na małym ogniu przez 2 min., cały czas mieszając. Zwiększ ogień, dodaj krewetki i smaż jeszcze 2 min., cały czas mieszając, aż będą różowe i delikatne. Wlej wino i pozwól mu odparować, tak żeby został tylko winny „sos”. Dopraw solą, przełóż do miski i posyp pietruszką. Można podawać z bagietką.
Jeśli chcesz, możesz dodać łyżkę stołową brandy, zanim wlejesz wino.

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Bardzo proszę o wszystkie przepisy z serii Nigella gryzie:)Z góry dziękuję:)

Anonimowy pisze...

Niestety nie znam języka angielskiego i nie potrafie przetłumaczyć przepisów Nigelli.Bardzo proszę o przepisy.Blog jest super.Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Jeśli ktoś lubi owoce morza - danie jest pyszne. Ja dodaję 4 ząbki czosnku, bez papryczki chilli.

Anonimowy pisze...

Uwielbiam tą potrawę i polecam ją wszystkim, którzy lubią zjeść pikantne rzeczy ze smakiem! Odkąd przyrządziłam te krewetki, mój ukochany wciąż namawia mnie, żebym robiła je kilka razy w tygodniu :)UWAGA! za pierwszym razem zamiast chilli, dodałam papryczkę pepperoni i niestety efekt był taki sobie, dlatego namawiam, żeby za każdym razem pomyśleć jednak o chilli, bo tylko ona dodaje smaku i pikanterii całej potrawie! :)
-Nelly-

Anonimowy pisze...

Czy dodajecie papryczke chili razem z nasionkami czy bez?