środa, 30 kwietnia 2008

ODCINEK9 - ZABAWNE POTRAWY - KURCZAK SMAŻONY W STYLU POŁUDNIOWYM

2 nóżki kurczaka, ze skórą
2 udka kurczaka, ze skórą
3-4 szklanki mleka
2 ¼ szklanki roślinnego tłuszczu do pieczenia
1 łyżka stołowa + 1 łyżeczka soli
¾ szklanki mąka
1 łyżeczka pieprzu Cayenne
1 jajko


Do miski włóż kawałki kurczaka i zalej mlekiem. Przykryj folią spożywczą i włóż do lodówki na 2 h lub cała noc. Dzięki temu mięso zmięknie.

Kurczaka włóż do dużego garnka, zalej mlekiem. Mleko doprowadź do wrzenia, potem zmniejsz gaz i gotuj na wolnym ogniu ok. 20 min. (aż kurczak się ugotuje). Wyciągnij kurczaka z mleka i odłóż na 15 min. do wystygnięcia, potem wysusz kawałki papierowym ręcznikiem.

Podgrzej tłuszcz do ok. 160°C. Do dużego worka strunowego wsyp sól, mąkę i pieprz, potrząśnij, aby wszystko się połączyło. W misce ubij jajko.

Do worka wkładaj po 1 kawałku kurczaka i potrząśnij, aby pokryły się mąką. Potem zanurz kurczaka w jajku, potem znów włóż go do worka z mąką.

Delikatnie wrzuć każdy kawałek kurczaka do gorącego oleju, smaż po 1 min. z każdej strony, aż będą złoto-brązowe. Wyciągnij kurczaka i połóż na papierowy ręcznik.

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

pyszny ten kurczak!rozplywa sie w ustach!

Anonimowy pisze...

prawie jak z kfc!proponuje do mąki dać więcej soli, pieprzu i jak ktoś lubi to również ostrą paprykę!

Anonimowy pisze...

przymierzam sie do zrobienia tego kurczaka. ale mam pewien dylemat- ile trzymaliscie kurczaka w mleku?? 2h czy cala noc?? chcialabym, zeby panierka nioe odpadala, ale mieso nie moze za bardzo smakowac mlekiem, bo robie to dla syna, ktory za nim nie przepada. pomozcie!

Anonimowy pisze...

racja racja do maki troszku więcej przypraw. rewelacja jak dla mnie naprawdę:)
i nie czuć mleka!
sama byłam zdziwiona:)

Anonimowy pisze...

Mleka nie czuc, nawet jak będzie się moczył całą noc. Kurczak jest rewelacyjny, mleko doskonale zmiękcza mięso. U mnie wszyscy go uwielbiają. Za każdym razem jak wyjeżdzam na wycieczkę lub piknik robię właśnie tego kurczaka. Do tego prosta sałatka z sałatą i rewelacja :)

Anonimowy pisze...

ostatnio robiłam w ten sam sposób piersi z kurczaka. rewelacja.mój maż nie chce teraz jeść nic innego:)

ktos18 pisze...

czy do tego kurczaka potrzeba az tyle oleju? ponad 2 szklanki oleju to strasznie duzo jest

Anonimowy pisze...

Tak dużo oleju, ponieważ kurczak smażony jest w głębokim tłuszczu i paradoksalnie jak się tak moczy to tego tłuszczu mniej chłonie:)

Anonimowy pisze...

W przepisie jest błąd!!!! Celowo "rozbita" jest ilośc SOLI, ponieważ łyżkę soli dodaje się do mleka w którym moczy się a potem gotuje kurczaka a łyżeczkę soli dodaje się do panierki z mąki. Mam księżkę Nigelli z tym przepisem i właśnie tak to jest tam opisane. Kurczak "moczy sie" w mleku i soli a nie w samym mleku.
Pozdrowienia

Anonimowy pisze...

zrobiłam:) super!!! moczyłam w mleku z solą i nie musiałam dodawać więcej soli do panierki:) polecam

Wojciech Jancz pisze...

Robiłem już wielokrotnie i za każdym razem PYCHA :)

Anonimowy pisze...

Gotujemy w tym samym mleku, w ktorym kurczak lezal ?