poniedziałek, 26 listopada 2007

ODCINEK4 - SAMOTNE REWELACJE - SMAŻONE CIASTECZKA Z KREWETEK


Ok. 250g krewetek
1 ząbek czosnku, zmielony
2 szalotki (białe i zielone części), zmielone
½ łyżeczki soli
½ szklanki mąki
4 łyżeczki sherry
Oliwa z oliwek

Zmiksuj krewetki, czosnek, szalotkę, sól, mąkę i sherry z wodą, aby powrastała dość gęsta masa. Odstaw na ok.1 godz., przykryj plastikową folią. Potem usmaż, wrzuć 1 łyżeczkę masy do oleju (ok. 5cm głębokości), na 1min. po każdej stronie, aż będą złoto-brązowe. Osusz na papierowym ręczniku.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zrobiłam ten przepis głównie dla dzieci, które uwielbiają krewetki. Niestety, po usmażeniu środek jest ciapowaty. Skórka panierki OK, ale nawet na zimno niezbyt smakuje. Poza tym, jak dla mnie, za dużo czosnku. Robię inny przepis (nie Nigelli) na kotleciki rybne z mrożonej ryby i tam dodaje się bułki tartej do masy. Następnym razem spróbuję z bułką i dam znać jak wyszło.

Anonimowy pisze...

Ja zrobiłam te placuszki jak tylko Nigella pokazywała je w TVN style.Wyszły super!!Robiłam troszkę cieńsze,coś jak placuszki zemniaczane może dlatego nie były "ciapowate" i po osuszeniu z tłuszczu mocno skrapiałam sokiem z limonki;)pychotka,ale to w końcu kwestia gustu;)Pozdrawiam.